maanantai 17. helmikuuta 2014

Makeanhimo vaivaa

Ihan selkeesti tosta mun iltalääkkeestä on tullut toi makeanhimo. Mä oon himoinnut makeaa niin paljon ettei oo tosikaan. Oon ostanut taas niitä keksejä. Eilen. No onneksi ahmin ne juuri kaikki kitaani, niin eipä oo kiusaamassa enää. Ja niitä ei osteta enää tähän taloon. PISTE! Mun piti tänään aloittaa TAAS keventään vklopun jäljiltä, mutta eilisen lasagnen jämät solahti sujuvasti mun vatsalaukkuun iltapäivällä. Tietoista se oli kyllä. Ei musta vaan ole siihen että heittäisin ruokaa roskiin... Kävin ostamassa tänään pariksi päiväksi ruokaa, pelkkää terveellistä kamaa. Nyt mulla porisee huomisen ruoka uunissa, karjalanpaistilihoja, kasviksia, vähärasv.smetanaa lilluu liemissään. Keskiviikolle on jemmassa broileria. Salaattia ostin, sekä banaaneja. Rahkaa taas kaappi täys. Tänään mä kyllä söin aamiaiseksi rahkapurkin, mustikoita ja puuroa. Sit mies kävi leipää hakemassa kaupasta ja toi mulle lounaskahvin kanssa nautittavaksi croissantin. JEP, JEP. TIEDÄN. Läskin senku kerääntyy ja perse leviää. Huomenna mulla on taas kaikki tsäänssit pelastaa tää viikko... Kunhan vaan tosta makeanhimosta pääsisi irti. Kävin tuossa nopsaa laskemassa KiloKlubissa syömäni kalorit, mukaanluettuna keksit ja croissantti, niin lukemaksi tuli alle 1500 kcal. Vähän ruokaa, paljon kaloreita. Eli huonoa ruokaa. Itku! Mitenhän sen pään sais siihen asentoon että syö nyt edes hyvin jollet liikkua jaksa.

Ärsyttää kun on niin tarmokas olo, muttei kuitenkaan saa aikaiseksi mitään. Tämä aamu oli todella hankala, heräsin klo 10, mutta pääsin sängystä ylös vasta klo 11. Klo 14 menin jo päiväunille, olin taas niin väsynyt etten meinannut edes vessassa pysyä hereillä. Tuntuu että ois jatkuvasti pöhnässä. Keskiviikkona mulla on taas lääkäri, tarvii vähä puhua tosta... Miehellä on onneks iltavuorot, niin mä saan illat touhuilla ittekseni kaikkee pientä näpräämistä. Tosin, en mä tänäänkää oo mitään tehnyt.

Hitsi kun nää postaukset on viime aikoina ollut tosi värittömiä. Kamerakin on varmaan ihan pölyn peitossa. Tarvii varmaankin pikkuhiljaa alkaa kaiveleen sitä esiin.

Eilen sain sen verran tehtyä, että värjäsin mun harmaat piiloon. Yök.

Tuli reumalääkäriltäkin epikriisi viimein, ehdottaa siinä pitäisikö aloittaa Triptyl, kun valitin alaselkäoireita. Eka ajatus oli se että kiitti nyt sitten vaan. Nyt mun kaikki kivut laitetaan tän masennuksen piikkiin eikä mua kukaan ota enää tosissaan jos meen jotain vaivaa valittaan. Alaselkäkipu ei vaivaa mua mitenkään öisin. Ainoastaan silloin kun liikun. Joten tolla lääkkeellä ei kyllä ole mitään hyötyä mulle. Enkä sitä kyllä alkaisi ottamaankaan.

Kellokin on jo noin paljon. Selitän taas ittelleni ettei oo mitään järkee hypätä kuntopyörän selkään näin myöhään.

Oikeesti. Tiistaista sunnuntaihin. 6 päivää. VAIN 6 päivää. Enköhän mä sen pysty vetää kotiin kunnialla?

4 kommenttia:

  1. Hellou. Kiva kun oot jaksanut taas päivitellä blogiasi! :)
    Triptylistä sen verran, että se on kyllä aika hyvä lääke reumaattisiin kipuihin. Se ikäänkuin nostaa kipukynnystä, ja aika pitkävaikutteisesti noihin kipuihin auttaa. Ite oon pikkuannoksella (tai no, ei nyt ihan pikku, 25mg) jo pidempään reumasairauteen syönyt, ja koen kyllä hyväksi. Ikäänkuin vie pahinta terää kivuista. Alkuun oli vähän suun kuivumista, mutta sekin meni ohi, eikä mitään haittaa ole siitä ollut. Enkä ole masentunutkaan. Kannattaa harkita asiaa, sillä lääkkeellä on ehkä turhankin huono maine ja kaiku. :)
    Tseppiä sulle kovasti elämääsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä just, kun se ei oo reumaattista kipua, käytiin se läpi sen lääkärin kanssa että voin sitte mennä yleislääkärille kitisee :D Luulen että se vaan johtuu siitä kun on toi etupuoli keränny massaa taas :( Kipu on vihlasevaa, ei mitenkään niinkuin reumakipua, joka tavallaan on aina.

      Poista
    2. Ok, no ei ehkä sitten kyllä ole sun lääke tosiaan. Nimenomaan kroonisen kivun hoitoonhan Triptyl on hyvä. Pöh. Pöljä lekuri! :P

      Poista
    3. Mä en varmaan osannu ilmaista itteeni sille, koska se vaivakin on niin epämääräinen. Se on se sama vaiva mikä vaivas kyllä sillonkin kun laihduin. Että enpäs tiiä :D Mä oon kohta kokovartalokipsissä ;D

      Poista