keskiviikko 5. kesäkuuta 2013

Kesä on mulla!

Heissan!

Alkaa huomaamaan blogilistalta että tosi monella on kiireistä näin kesällä. Niin on myös mulla. Ei yhtään huvita olla koneen ääressä, kun ulkona on maailman paras ilma! Oon tehny vaikka mitä! Kävin mattopyykillä sunnuntaina ja uimassa samalla reissulla. Oli ihan maailman parhainta! Aurinko paistoi ja vesi oli jää-tä-vää!


En oo ehtinyt auringossa mitenkään loikoilemaan, vaan punoitus nahkaan on hankittu ihan hommailemalla kaikenlaista ulkona. Vielä ois projektina mansikkamaa, kuistin maalaus, terassin pesu ja öljyäminen. Kunhan tässä nyt toi siitepölyaika alkaa laantunmaan. Olen myös erikoistunut tässä viime aikoina alkoholittomaan olueeseen saunan jälkeen sekä vihdantekijäksi (naapurin puolelta löytyy muuten parhaimmat oksat... ).


Eilen sain päähäni tehdä kesän ensimmäisen paellasatsin! Muurinpohjapannu oli päässyt ruostumaan, mutta harjaus ja öljykuumennus auttoi asiaan. Hyvää tuli! Kerrankin mun paellassa oli enemmän kasviksia kuin riisiä :D

 Eilen kävin myös ostamassa Iskelmäfestareille liput. Juhannushan menee ihan omasta toiveesta kokonaan töissä.
Ens viikonloppuna on tiedossa häät. Mekkosen löysin loppujen lopuksi Halpa-Hallista, kyllä! Ne netistä tilaamani oli aivan karseita, ja josseivät olleet, olivat liian isoja. Joten se siitä. Kukkamekolla mennään lauantaina ;). Täytyy katsella sitten jälkeenpäin oisko julkaisukelpoista materiaalia blogiin.

Mä en oo vieläkään saanu itteeni kuosiin. Miten hemmetissä tää on niin vaikeeta! Mä haluan, mutta mä en pysty siihen. En vaan saa niksautettua mun aivoja taas siihen hyvään ja terveelliseen asentoon. Eilen mulla oli kans tosi hienot syömiset! Aamulla kaks palaa paahtoleipää kinkulla, lounaaksi abc:llä pihvisalaatti(en syönyt mukana tullutta majoa), välipalaksi geishatuutti ja kahvi, päivälliseksi paellaa annos sekä mansikoita jälkkäriksi. Illalla vielä muutama hapankorppu valkosipulituorejuustolla (15%).

Tänään oon vetäny alas puuron raejuustolla ja kookosöljyllä. Ei muuten juurikaan puuro maistu näin kesällä. Ajatelin keitellä lounaaksi tässä vielä kahvit ja syödä jotain kurkkua, tms. Muutenkin mulla on ollu eväänä töissä tällä viikolla nuudelipussi, raejuustoo sekä kasviksia. Mulla on ollu rahkastakin lomaa. Ei vaan jaksa keskittyä ruokaan. Mies on taas tosi paljon tukena, nytkin se on varannut kylmäsavulohipastaan ainekset jääkaappin (mm.kuohukermaa!). Mieheni on lihonut tässä kevään aikana aika roimasti, viimekesän kesäpaidat irvistää aika pahasti nappien kohdalta. Ei kyllä ihme, sillä ne tilaa töissä pizzoja ruuaksi ja se olisi aina viemässä töihin sokerilimpparia. EI auta mun motkottaminen tai motkottamatta jättäminen. Tulos on ihan sama, se tekee niinku tykkää ja ostaa kotiin vaaleaa leipää. Sitten mää raivoon täällä sitä samaa asiaa, kun mun täytyy käydä kaupassa hakemassa omat ruuat erikseen, kun se ei voi ajatella mua lainkaan ostoksissaan. Mähän ajattelen miestäni aika usein kun teen ruokaa, teen monesti liharuokaa, vaikken siitä itse piittaisi, ihan vain siksi että mieheni ei pidä kasvisruuasta. Harmittaa sitten aivan hitosti, kun oon tehnyt ruuat valmiiksi ja odotan että mies tulee kotiin ilmoittaen ettei tarvitse eväitä, koska tilaavat töissä pizzaa. Mua harmittaa ruuan heittäminen roskiin. En mäkään pysty syömään montaa päivää samaa ruokaa.

Huoh.


2 kommenttia:

  1. Oivoi kun näyttää paella hyvältä! Laita toki ohjetta tulemaan, niin saadaan lisää kuolata! :)

    VastaaPoista
  2. Tietyt ruoat pystyy onneksi pakastamaan! Mä en jaksa joka päivä kokkailla, mutta en myoskään halua syoda joka päivä samaa (pari peräkkäistä päivää vielä menee), joten teen aina välillä isomman määrän ruokaa ja pakastan lounaita osittain (esim. jotain kastikkeita tms. annosrasioihin ja keitän vain pastaa, riisiä tai perunaa siihen lisäksi) tai kokonaan valmiina (esim. keittoja ja joitakin uuniruokia). Voin vain pikaisesti lämmittää ne lounaaksi, jos mulla on sellainen fiilis, etten jaksa kokkailla. Lämpeämisen aikana ehtii pilkkoa jotain kurkkua tms. salaatiksi. Suht nopeaa ja helppoa, mutta kuitenkin parempaa kuin jotkut kaupan valmisruoat. :)

    VastaaPoista