maanantai 10. kesäkuuta 2013

Arki armas

Häät on juhlittu, pari oli komea ja kaunis, ruoka oli hyvää ja seura hauskaa! Juhlat kesti aamuun asti, oltiin kotona vasta klo 8 aamulla. Käveltiin siis juhlapaikalta kotiin, n. 3 km. Eilinen meni torkkuessa ja parisuhdetta vaaliessa ;)

Mä tanssin juhlissa ihan hurjana, nyt mulla on joka ikinen paikka kipee. Jokohan sinne salille? Onks tää nyt merkki siitä että puutarhatyöt ei enää anna tarpeeks ärsytystä?! Mä tartteisin salille uuden ohjelman, mutten mä yksinkertaisesti jaksa ajatella sitä.

Mulle tuli tänään juhlien jälkeinen "hyvä ihminen-syndrooma" ja piiskasin itteni VIIMEIN jatkamaan tota makkarin remppaprojektia. Alkaa jo ihan oikeesti riittämään toi levitettävässä rautasohvassa nukkuminen. Hioin päätyseinän johon tulee tapetti ja maalasin siihen pohjan, mä en todellakaan aio parin vuoden päästä repiä niitä tapetteja uudestaan 1cm x 1 cm kokoisin palasina. Seuraavaks sitten kolmen muun seinän hionta ja maalaus. Tänään vielä vapaapäivä, mutta huomenna luvassa iltavuoroo, pari aamua ja sitten yövuoroo.

Vedin tänään törkeet hiilariöverit, mies kiikutti spagetti & jauhislihasoosi aineet kaupasta, ja mä vimmoissani vedin itteeni kolme lautasellista spagettia. V*ttu mikä morkkis. Huomenna mä niin aloitan(osa 342) uuden elämän jatkamisen!

Seuraavan kerran onkin luvassa iloliemen siemailua Iskelmäfestareilla juhannuksen jälkeen. Sitä ennen tiukka linja eikä edes saunakaljaa!

Ukkonen pauhaa tässä taustalla ja pätkäsee aina mun radion kuuntelun. Mulla ois seuraavina hyväihmis-jobeina vaatehuoltoo, jollei sähköt mee.

Joku pyyteli Paellan ohjetta, ja oikeesti mulla ei oo antaa mitään ohjetta. Mä vaan teen ton päästäni.  Eka paistelen broilerit ym lihat mitä haluaakin laittaa, viimeks oli chorizoa broiskun kaverina. Siirrän lihat pannun reunalle ja kaadan keskelle öljyä reippaasti, johon sekoitan raa'at riisit. Pyöritellään hetki ja lisätään sipulia, valkosipulia, laitoin vielä yhden chilin, sekä jauhetut mausteet, kuten kurkuma/sahrami sekä paprikajauhe. Näin jauhetut mausteet antavat voimakkaamman maun. Lorautin seuraavaksi jonkun desin valkkaria riisin joukkoon. Sitten vaan vettä riisin sekaan reilusti ja ei muutaku porisuttamaan riisiä kypsäksi. Sekaan kun heittää vielä jonkun liemikuution niin hyvää tulee. Kun riisi alkaa kypsymään, nakkaan paprikat sekä tomaattilohkot sekaan. Kypsennellään hetki ja lisätään sitruunamehua, suolaa, maun mukaan. Tarkista maku ja heitä mahdolliset äyriäiset sekaan, nopea lämmitys ja ala syömään. Yksinkertaista. Ohjeita ja tapoja on monia, mä teen välillä noin, ja välillä toisessa järjestyksessä. Kamalan epäterveellistähän toi ei ole, jos vihannesten suhde on isompi kuin riisin. Rasvana on kuitenkin vain oliivi/rypsiöljy. Määhän oon edelliseltä koulutukselta ravintolakokki, enkä oikeestaan tartte mitään sen kummempia ohjeita kun teen suolaisia ruokia. Eri juttu joku leivonta! Ei herranjumala! Vaikka mä kuin mittaisin grammalleen ainekset, niin ei, ei  ja ei! Ei vaan toimi, en vaan osaa...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti