perjantai 14. joulukuuta 2012

Spinning!

38 minuuttia. 356 kaloria. 8 minuuttia rasvanpolttoa. 29 minuuttia kuntoilua. Keskisyke 148. Maksimisyke 172. Tän päivän tulokset. Tykkään aina mennä etukäteen polkeen pariks minuutiks ennen tunnin alkua, joten ylimääräiset 38 minuuttia tuli siitä. Olin siis kevytspinnissä, joka yleensä on vähän rennompi, mutta tänään sitä veti sellanen ulkomaanvahvistus lontooksi. Oli aika hurjaa settiä, kun aikaisemmilla kevytspinneillä ei todellakaan olla poljettu seisaaltaan kokonaista minuuttia kerrallaan. 45 sekkaa vielä jaksoi, mutta viimesellä minuutin seisontasessiolla multa loppu puhti kokonaan. Pukkarissa sitten pitikin tasailla ainakin vartti ennenkuin olin varma etten oksenna suihkuun... Se heppu selosti jotain 60% yms maksimeista, enkä tajunnu yhtään mitä sekin mahtaa tarkoittaa, PT saa tiukkoja kysymyksiä ens tiistaina. 

Oooh kun alkoikin väsyttämään, kun rauhoittui kirjoittamaan tätä postausta... 

Tän vuoden säätilat on laittanu mun psyykkeen kyllä todella koville; kesä oli hirmu kylmä ja märkä, ja nyt tota luntakin tulee ihan niin että kaks kertaa tarttee päivässä tehdä lumityöt. Mä en vaan jaksa tätä talvea ja pimeää. Tuntuu että räpiköisi jossain mustassa liejussa ja vajoaisi sinne räpiköinnistä huolimatta. Ei mua vaan tunnu auttavan räpiköinti, eli vitamiinit, terveellinen ruoka ja liikunta. Oon vaan niin huono talvi-ihminen :/ Mua lohduttaa ainoastaan se ajatus, että kohta ollaan voiton puolella tän pimeyden kohdalla, vielä tämä kuukausi niin alkaa helpottamaan. 

Mulle on muuten tullut ihan kauhee kasviskammo. Jotenkin ällöttää kaikki keitetyt, höyrytetyt, paistetut kasvikset. Ajatuskin tuntuu ihan kauhealta. Samoiten liha. Ja juusto. Ajattelinkin tässä nyt vetää hetken aikaa ihan vaan normaalia ruokaa tuoreilla kasviksilla sekä yrittää syödä maitotuotteita niin että saan proteiineja. Annoskoot vaan pitää kattoo normaaleiksi. Ehkä tää mun henkinen tila vaikuttaa tohon syömisjuttuunkin noin valtavasti. Enhän mä kyllä tosiaankaan oo koskana pitänyt lämpimistä vihanneksista muutenkaan. Paitsi keitoissa ja upotettuna homejuustoon, myös kasvissosekeitto on ollut mun herkkruokaa.  Kertokaa jos teillä on jotain niksejä, kuinka mä saan noi lämpimät kasvikset maistumaan vähemmän, no lämpimiltä kasviksilta :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti